Who is Freckled, frankly?






This blog has been a long time request from some of my friends as I have a huge interest in (and stash of) beauty products - and a lot of opinions on them. I realize there's a lot of beauty bloggers out there and I feel like this blog may be superfluous but I hope that you'll enjoy it anyway. If you don't then I still have a place to write down thoughts and for me that's good enough.

So who am I? An introduction is in place don't you think? I'm a 24-year old political science student at Lund University, Sweden. I have a huge passion for skincare, health, make up and politics - kind of a strange mix, really. I love indie make up as well as budget and high street brands. I try to pick the most skin friendly of products as my skin is extremely sensitive as well as pale. The main goals I have for this blog is to write good and unbiased reviews for products I've tried. I hope to bring thorough and well informed reviews in an enjoyable format. Please feel free to comment with ideas, opinions and thoughts! 

Jag har sedan länge haft många vänner som sagt att jag borde starta en blogg eftersom jag har ett stort intresse för (och stash av) skönhetsprodukter och dessutom många åsikter om dem. Jag har länge skjutit upp det eftersom jag är medveten om hur många skönhetsbloggare som finns därute, men jag hoppas ändock att denna blogg kommer tillföra någonting utöver det vanliga. Om inte ger din mig en plats att skriva av mig och för mig duger det fint!

Så vem är jag? Jag är en 24-årig student vid Lunds Universitet som läser Politices kandidatprogram. Till hösten kommer jag dessutom läsa en utbytestermin vid Australian National University, vilket jag hoppas kunna skriva mer om då. Utanför universitetet ägnar jag mig åt en mängd intressen: smink, hudvård och hälsa är de som står högst i listan. Därutöver är jag intresserad av analogt fotografi och politik. Jag älskar indiemärken, men köper både budget och lyxigare produkter som jag tänkte ge recensioner av. I huvudsak väljer jag så naturliga och hudvänliga produkter som möjligt eftersom min hy är väldigt känslig, därutöver är jag dessutom extremt blek och kan därför tyvärr inte använda någon sorts basprodukt som finns i butik i Sverige. Jag tror dock detta någonting fler där ute kämpar med så förhoppningsvis kommer mina tips vara människor till nytta. Det huvudsakliga syftet med denna blogg kommer att vara att skiva välgrundade och informerade reviews av produkter som jag testat - oavsett om jag gillar dem eller ej. Kommentera gärna med åsikter, tips och tankar!


3 kommentarer:

  1. Äntligen! Ser fram emot harsh reviews och HG-produkter :)))

    ReplyDelete

 

Instagram